top of page

Algemene verkoopvoorwaarden op afstand door Techno-Buro

 

De klant moet altijd de algemene voorwaarden van verkoop op afstand lezen voordat hij een bestelling plaatst. Elke bestelling online of telefonisch wordt beschouwd als een expliciete aanvaarding van de algemene voorwaarden van verkoop op afstand.

Deze voorwaarden zijn niet van toepassing op bederfelijke levensmiddelen, verzegelde goederen die u niet-verzegeld heeft, hygiënegerelateerde producten, reserveringen gemaakt op specifieke data of zelfs verzekerings- en kredietovereenkomsten.

  • 1. Identificatie van de verkoper

 

Techno-Buro SA, hierna "Techno-buro" genoemd.
Stormstraat, 1000 Brussel (België)
Btw nummer 0411.966.225 - RPR Brussel
Telefoon. : 02 / 513.14 82
E-mail: info@techno-buro.be

 

  • 2. Algemeen en definities

 

Alleen deze verkoopvoorwaarden gelden voor verkoop op afstand (online of telefonisch) aan eindgebruikers door Techno-Buro en dit op Belgisch grondgebied. Ze zijn van toepassing met uitsluiting van alle andere voorwaarden, zelfs die vermeld op de bestelling van de koper. Techno-Buro behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen. Lopende contracten blijven echter onderworpen aan de voorwaarden die van toepassing waren op het moment dat de verkoop werd gesloten. Met de bevestiging van zijn bestelling accepteert de klant de algemene verkoopvoorwaarden.

Techno-Buro is enkel actief in België. We kunnen uw reservering alleen accepteren als het afleveradres in België is gevestigd. De overeenkomst kan naar keuze in het Nederlands of in het Frans worden gesloten. De daaropvolgende informatie-uitwisseling zal ook in een van deze talen plaatsvinden. De klant zal geen gebruik kunnen maken van zijn gebrek aan kennis van de gekozen taal om een ​​beroep te doen op het niet toepassen van een of meer voorwaarden.

Waar aangegeven, zijn de bepalingen alleen van toepassing op verkopen aan "consumenten"; d.w.z. aan elke natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die geen deel uitmaken van zijn commerciële, industriële, ambachtelijke of liberale activiteit.

Met "grote apparaten" wordt bedoeld: kopieerapparaat, multifunctioneel, fontein, grote papiervernietiger, muntmechanisme.
"Kleine apparaten" zijn alle andere apparaten die op de site worden genoemd. Voor accessoires gelden dezelfde voorwaarden als voor kleine apparaten.
"Afhalen in de winkel" is een dienst die door Techno-buro wordt aangeboden, zodat de klant een bestelling online kan kopen of reserveren en deze vervolgens tijdens onze kantooruren kan ophalen in onze winkel aan de Sintstraatstraat 11, 1000 Brussel. officiële opening.

 

  • 3. Afronding van de verkoop op afstand

 

Om een ​​product online te bestellen, moet de klant het toevoegen aan zijn winkelmandje. Vervolgens kiest hij de bezorgmethode (zie artikel 7), vult hij zijn persoonsgegevens in en kiest hij een betaalmethode (zie artikel 6). Om de bestelling af te ronden, moet de klant op de knop "betaling" klikken en de betaling uitvoeren (tenzij betaling wordt verwacht op het moment van levering). Om een ​​product telefonisch te bestellen, kan de klant het nummer 02 513 14 82 bellen en zal een operator hem door het aankoopproces begeleiden.

De productcatalogus en hun beschrijving die verschijnen op techno-buro.be vormt geen aanbod als zodanig. Het is daarom niet voldoende om een ​​product op onze site of telefonisch te bestellen voor de totstandkoming van het verkoopcontract. De verkoop komt pas tot stand na ontvangst van de bevestigingsmail. Klanten die geen e-mailadres hebben, kunnen telefonisch een sms-bevestiging van hun bestelling ontvangen.

Voor de veiligheid en zekerheid van de klant behoudt Techno-Buro zich het recht voor om aanvullende informatie te vragen en de uitvoering van de bestelling te weigeren bij gebrek aan een adequaat antwoord. Techno-Buro kan ook weigeren bestellingen uit te voeren wanneer blijkt dat de koper voornemens is de producten door te verkopen of wanneer de bestelling door een minderjarige is gedaan. Dit geldt ook wanneer er een kennelijke fout is ontstaan ​​in de omschrijving van een product of in de aanduiding van de prijs op de website, en dit ondanks de grote aandacht die Techno-Buro besteedt aan nauwkeurigheid informatie.

In geval van overmacht behoudt Techno-Buro zich het recht voor om haar verplichtingen op te schorten voor de gehele duur van de overmacht, dan wel de overeenkomst te ontbinden.

 

  • 4. Eigendomsoverdracht

 

In afwijking van artikel 1583 van het Burgerlijk Wetboek blijven verkochte, geleverde of geïnstalleerde goederen ons exclusieve eigendom, tot volledige betaling van onze facturen. Niettegenstaande dit eigendomsvoorbehoud gaan alle risico's van verlies en schade met betrekking tot de betreffende goederen over op de klant zodra deze in bezit worden genomen.

5. Prijs

Onze prijzen zijn exclusief BTW. Alle aanbiedingen zijn geldig zolang ze op de website worden geplaatst.
De aangegeven prijzen kunnen altijd variëren. Wanneer u een bestelling plaatst, komt de effectieve prijs voor deze aankoop overeen met de prijs die van kracht was op het moment van deze bestelling.
Standaard levering en verzending zijn verschuldigd, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. Er worden kosten in rekening gebracht voor het eventuele gebruik van een lift, voor het gebruikte aansluitmateriaal en voor de installatie van bepaalde apparaten (zie artikel 7.1).

 

  • 6. Betaling

 

Voor zijn bestelling online of telefonisch kan de klant zijn betaling doen:

 

a) direct (alleen voor online aankopen):

met betaalkaart: Visa, Mastercard, American Express Bancontact, Mister Cash, Maestro;

door Net Banking: Belfius Direct Net, KBC / CBC Online, ING Homepay, Paypal

b) via conventionele overschrijving op onze rekening BE93 7512 1038 6067 (niet mogelijk voor afhalen in de winkel)

In het laatste geval worden de producten in afwachting van betaling gedurende 5 dagen voor de klant bewaard. Zodra deze periode is verstreken, kunnen we besluiten de bestelling te annuleren.

 

Bij het bestellen van grote apparaten kan de klant ervoor kiezen om:

a) volledige betaling bij bestelling;

b) de betaling van een aanbetaling van 30% op bestelling en de betaling van het saldo bij levering.

 

Bij gebrek aan betaling van het resterende saldo dat verschuldigd is op het moment van levering, worden de goederen teruggenomen en worden de volgende diensten aan de klant gefactureerd.

Bij het bestellen van kleine apparaten voor thuisbezorging per post of op een afhaalpunt, moet de klant altijd het volledige bedrag betalen bij het bestellen.

Tijdens een "Afhaling in de winkel" moet de klant een aanbetaling betalen door middel van directe betaling.

Voor "Uitbetalingen in de winkel" voor een totaalbedrag van minder dan 1000 € is het ook mogelijk om producten te bestellen zonder aanbetaling, mits ze op voorraad zijn in onze winkel en met een maximum van 1 stuk per Product. De klant betaalt vervolgens het totale bedrag bij het verwijderen van het apparaat / de apparaten in de winkel.

 

  • 7. Levering en installatie

 

Alle producten worden geleverd op het door de klant aangegeven adres of afhaalpunt. Voor de veiligheid van de klant kan bij levering om een ​​bewijs van de identiteit van de klant (of een kopie) worden gevraagd. De klant tekent voor ontvangst.

Levering en installatie van grote apparaten

Wanneer de klant erom vraagt ​​bij het bestellen, kan Techno-Buro zorgen voor gratis inbedrijfstelling van de apparaten op een bestaande en conforme installatie. De kosten van het voor de aansluiting noodzakelijke materiaal zijn altijd voor rekening van de koper. Indien er een aanvullende technische of esthetische ingreep nodig is, is het aan de koper om dit werk vooraf te laten doen, of - indien mogelijk - op eigen kosten door Techno-Buro onder beheer te laten uitvoeren.

Voor bezorging op een locatie die niet toegankelijk is via een lift van voldoende omvang of een geschikte trap (bijvoorbeeld een wenteltrap) en in ieder geval voor bezorglocaties buiten de derde verdieping, zonder een voldoende grote lift en zelfs met een geschikte trap, moet de klant een lift met voldoende capaciteit voorzien. Techno-Buro kan op verzoek van de klant een standaard lift leveren voor leveringen op de zesde verdieping mits betaling van een vaste prijs (voor meer informatie, neem contact op met 02 513 14 82).

Als de klant hierom vraagt ​​tijdens de bestelling, kan de bezorgdienst doorgaan met het verwijderen van zijn oude apparaat, op voorwaarde dat het een soortgelijk apparaat is met vergelijkbare afmetingen, waarvan de terugwinning niet vereist extra werk of transport.

Bij afwezigheid tijdens de levering op het afgesproken tijdstip of in geval van een kennelijk ongegronde weigering van levering door de klant, worden de kosten in verband met de extra reis daarbovenop in rekening gebracht. Dezelfde regel is van toepassing wanneer de klant de afspraak minder dan 48 uur van tevoren annuleert.

Bij twijfel over de leveringsvoorwaarden kan de klant contact met ons opnemen via 02 513 14 82.

Voor sommige grote apparaten is de opdracht "Ophalen in winkel" mogelijk. Dit wordt tijdens het betalingsproces duidelijk vermeld.

Levering van kleine apparaten

Thuisbezorging geschiedt in principe per koerier (alleen op de begane grond).

Bij afwezigheid van de klant, deponeert de koerier in zijn brievenbus een bericht met vermelding van het postpunt waar de klant zijn goederen kan komen ophalen op vertoon van zijn identiteitskaart. Hij heeft hiervoor 14 dagen de tijd.

Bij een levering aan een afhaalpunt ontvangt de klant een melding zodra zijn pakket beschikbaar is voor afhalen op vertoon van zijn identiteitskaart. Als het door de klant gekozen afhaalpunt niet meer beschikbaar is op het moment van levering, behoudt Techno-Buro zich het recht voor om de bestelling af te leveren op het dichtstbijzijnde beschikbare afhaalpunt.

Bij het bestellen van "Afhalen in winkel" wordt de klant per telefoon, e-mail of sms op de hoogte gehouden zodra het gereserveerde apparaat beschikbaar is. Bij het afhalen in de winkel moet de klant de bevestigings- of afhaal-e-mail tonen. De bestelling wordt geannuleerd als de klant zijn product niet binnen 7 dagen komt afhalen, tenzij anders overeengekomen. Het door de klant betaalde bedrag wordt dan binnen 30 dagen aan hem terugbetaald.

Een "Click & Collect zonder aanbetaling" is slechts 3 werkdagen geldig.

 

  • 8. Levertijd

 

Voor artikelen die op het moment van de bestelling op voorraad zijn en om thuis te worden afgeleverd, wordt een levertijd geschat, maar we behouden ons het recht voor om deze tijd te verlengen in geval van een onmiddellijk voorraadtekort of een probleem van levering gekoppeld aan het pakketbedrijf.

Voor artikelen die niet op voorraad zijn op het moment van bestellen geldt een maximale levertijd van 30 dagen, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Zodra het apparaat op voorraad is, neemt Techno-Buro contact op met de klant om een ​​leverdatum vast te stellen bij levering aan huis. Bij levering aan een afhaalpunt of afhalen in de winkel wordt de klant geïnformeerd wanneer de bestelling beschikbaar is bij het afhaalpunt of de winkel van Techno-Buro.

Techno-Buro is niet verantwoordelijk voor schade als gevolg van te late levering of niet-levering door de aangewezen vervoerder. In dat geval blijft de aansprakelijkheid beperkt tot de waarde van de artikelen, waarvoor de klant een bewijs van niet-ontvangst levert.

Bij betaling via overschrijving wordt de klant op de hoogte gesteld wanneer blijkt dat de betaling nog niet is ontvangen twee dagen voor de leverdatum. Na ontvangst van betaling wordt contact opgenomen met de klant om een ​​nieuwe leverdatum vast te stellen.

 

  • 9. Afhalen van een bestelling Afhalen in de winkel

 

Bij het afhalen moet de klant de bevestigings- of afhaalmail in de winkel tonen. Voor de veiligheid van de klant kan de winkelverkoper de klant vragen om een ​​identiteitsbewijs (of een kopie) te tonen.

Tijdens een "Afhaling in de winkel op bestelling" wordt de klant telefonisch, per e-mail of sms op de hoogte gebracht zodra het gereserveerde artikel beschikbaar is.

 

  • 10. Garantievoorwaarden voor consumenten

 

Wettelijke garantie voor consumenten

Voor consumenten geldt de wettelijke garantie van 2 jaar.

a) Deze garantie dekt alleen conformiteitsfouten die op het moment van levering van de goederen bestonden. Het volgende is daarom uitgesloten:

enige directe of indirecte schade aan het apparaat na levering (bijvoorbeeld door oxidatie, schokken, vallen, ...);

vervanging van elementen of accessoires waarvan regelmatige vernieuwing noodzakelijk is;

schade als gevolg van brand, waterschade, bliksem, een ongeval, een natuurramp;

gebreken die uitdrukkelijk of uit onachtzaamheid zijn veroorzaakt door onjuiste behandeling, slecht onderhoud of abnormaal gebruik of niet in overeenstemming met de instructies van de fabrikant;

schade als gevolg van commercieel, professioneel of collectief gebruik.

b) Het gebrek aan overeenstemming moet binnen twee maanden na ontdekking ervan worden gemeld.

c) Elk verzoek om tussenkomst moet naar onze klantenservice worden gestuurd. Wanneer de klant in het kader van de garantie rechtstreeks een beroep doet op de fabrikant, zijn de daarmee verband houdende kosten voor zijn rekening. Bij tussenkomst van een derde partij die niet door Techno-Buro SA is aangewezen, vervalt de garantie.

d) De algemene reparatievoorwaarden zijn van toepassing op alle reparaties.
Deze voorwaarden en beperkingen laten de wettelijke bepalingen op dit gebied onverlet.

 

  • 11. Herroepingsrecht

 

Deze bepaling is alleen van toepassing op verkoop op afstand aan consumenten. Deze bepaling is daarom niet van toepassing op natuurlijke personen in het kader van hun commerciële, industriële, ambachtelijke of professionele activiteiten, noch op rechtspersonen.

De consument kan de overeenkomst zonder opgave van redenen binnen 14 dagen na levering ontbinden.

Voor kleine apparaten heeft de klant de keuze:

 

a) Ofwel stuurt hij de producten, vergezeld van de factuur of het aankoopbewijs, binnen 14 dagen na levering terug naar een Vanden Borre-winkel.
b) Ofwel communiceert hij binnen 14 dagen na levering per aangetekende post zijn beslissing tot herroeping, bij voorkeur via de retourprocedure. De klant ontvangt dan de instructies om het product zonder onnodige vertraging en in ieder geval binnen 14 dagen na de mededeling van herroeping aan ons te retourneren:

Ofwel door het product naar ons terug te sturen op het postadres Techno-Buro SA, Assestraat 11, 1000 Brussel;

Voor grote apparaten zal de klant binnen 14 dagen na levering schriftelijk zijn beslissing tot herroeping meedelen, per e-mail naar info@techno-buro.be, telefonisch of onder nummer 02 513 14 82. Vervolgens wordt een afspraak gemaakt voor het verwijderen van het apparaat.

Een bedrag van 40 € (90 € voor pakketten met een gewicht van meer dan 60 kg) moet door de klant worden betaald voor de transportkosten. Ingebouwde apparaten moeten vooraf door de klant worden gedemonteerd voor transport.

Voor afhaling vanaf een locatie die niet toegankelijk is via een lift van voldoende omvang of een geschikte trap (bv. Een trap naar binnen) en in ieder geval voor afleverplaatsen buiten de derde verdieping, zonder lift van voldoende grootte en zelfs met een geschikte trap moet de klant zorgen voor een lift met voldoende capaciteit. Techno-Buro kan, op verzoek van de klant, een standaard lift voorzien voor pick-ups tot de zesde verdieping tegen betaling van een vaste prijs (neem voor meer informatie contact op met 02 513 14 82).

Techno-Buro zal u een bevestigingsmail sturen na ontvangst van uw intrekkingsbesluit en na ontvangst van het apparaat.

 

 

De producten moeten worden geretourneerd, in hun originele verpakking, met alle geleverde accessoires, en in hun originele staat.

 

De intrekking van producten met betrekking tot bederfelijke levensmiddelen, van verzegelde goederen die u niet hebt verzegeld, van hygiënegerelateerde producten, van reserveringen die op specifieke data zijn gemaakt of van verzekerings- en kredietovereenkomsten, zijn niet van toepassing in geval van verzoek om teruggave.

De klant is verantwoordelijk voor de waardevermindering van producten als gevolg van andere manipulaties dan die nodig zijn om de aard, kenmerken en goede werking van deze producten vast te stellen. De klant is ook verplicht de producten te respecteren en er zorgvuldig mee om te gaan.

Binnen 14 dagen na de mededeling aan Techno-Buro van het besluit van de klant om te herroepen, worden alle betaalde bedragen terugbetaald via hetzelfde betaalmiddel dat door de klant tijdens zijn aankoop werd gebruikt (minus transportkosten en eventuele afschrijvingen). In de winkel kan geen contante terugbetaling worden verkregen.

 

Techno-Buro behoudt zich het recht voor om de terugbetaling uit te stellen totdat de goederen zijn teruggevonden en totdat de consument het bewijs van verzending van het product heeft geleverd.

 

  • 12. Bewijs

 

De partijen accepteren elektronisch bewijs (e-mail, back-up, ...).

 

  • 13. Contact

 

Opmerkingen over afstandsbediening

Voor elke vraag met betrekking tot hun bestelling kan de klant contact opnemen met Techno-Buro SA op 02 513 14 82 (maandag tot vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur) of door een e-mail te sturen naar info@techno-buro.be

Opmerkingen bij een bestelling Afhalen in de winkel

De klant wordt verzocht telefonisch contact op te nemen met de collectiewinkel. E-mails kunnen ook gestuurd worden naar info@techno-buro.be die de klant in contact brengt met de collectiewinkel.

Pakbonnen

Levering van grote apparaten: elke claim voor zichtbare schade aan de geleverde goederen of voor schade veroorzaakt door onze bezorgers moet, om rekening mee te houden, op de leveringsdocumenten worden vermeld op het moment van levering. Dit geldt ook voor onjuiste of onvolledige leveringen.

Levering van kleine apparaten: elke klacht over zichtbare schade aan de verpakking van de geleverde goederen moet, in aanmerking worden genomen, op de leveringsdocumenten worden vermeld op het moment van levering per post. Klachten over beschadigingen of gebreken aan de goederen zelf moeten per e-mail worden gericht aan info@techno-buro.be , altijd binnen 24 uur na levering.

Technische storingen

Voor grote apparaten is thuisinterventie mogelijk in heel België. Voor het maken van een afspraak kan de klant contact opnemen met de Klantenservice op het nummer 02/513 14 82.

Kleine apparaten moeten worden achtergelaten in onze winkel in de Assassestraat 11, 1000 Brussel.

  • 14. Klachten en mogelijke geschillen

 

Voor elke mogelijke klacht kan de klant rechtstreeks contact opnemen met de consumentendienst:
Klantenservice Techno-Buro
Assault Street 11
1000 Brussel
Telefoon. : 02/513 14 82 (maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur)
E-mail: info@techno-buro.be

 

 

Alle geschillen zijn onderworpen aan het Belgische recht. Alleen Belgische rechtbanken zijn bevoegd.
De klant kan ook contact opnemen met het online ODR-platform van de Europese Commissie: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

 


Deze voorwaarden voor verkoop op afstand zijn van toepassing vanaf 01/05/2020.

 

 

bottom of page